neděle 21. března 2010

Víkendy mohou být různé /

Na dvoře se povalovali nenalakované samorosty. Cestopisnost



Někdy se může stát, že člověk někam o víkendu přijede a pak se tam chová jako hulvát, protože má kocovinu a je unavený - protože večer nemírně pil a další den obcházel pozemky až do úmoru. Nebo: že ztratí čepici a pak soustavně přemýšlí, jak a kdy by se pro ni vrátil. Štika je výborná ryba. Vodopád v žluté září světlic je skvělá podívaná, zvláště je-li po ruce rum. Kokořínsko a Středohoří jsou nepřekonatelné: ohromné kamenné selské domy (sudetský způsob)  i menší roubenky (český způsob?), a hlavně hory nebo spíš kopce, které jsou vždy a) příliš špičaté / b) příliš oblé, vždy výstřední, snad erotické - cestou z Prahy nás na to připravuje Říp.

Cesta citroenem, tzv. Kachnou - vůz se v zatáčkách naklání do neuvěřitelných úhlů, na hluk motoru si člověk brzy zvykne, absence bezpečnostních prvků určitým způsobem vzrušuje/rozrušuje, asi jako cesta nad propastí. Nemůže se nám nic stát.

Na karasy nedošlo, prý je to kostlivá ryba, jak jsem se informoval. Mršina prasete pod skálou - prohlídka, určování příčiny smrti. Následně asi dvanáct lidí sedí na zmíněné skále a jí rybičky, každý ze své konzervy, s kaizerkou (hvězdičkou), je málo vidliček, číhám až někdo dojí (nevzal jsem si svojí).

Ujde se kus cesty. Zasněžený svah. V pozadí údolí, protisvah - pískovcové skály a borovice, v popředí skupinka břízek, vlevo od nich chlapec asi šestnáctiletý s dlouhými blond vlasy hledí směrem dolů se svahu, kousek dál - bez jakékoliv korespondence - ve středu obrazu - muž v těžkém, koženém plášti, s černou čepicí-švejkovkou na hlavě a v černých brýlých se se sekyrou naklání nad člověka schouleného do klubíčka ve sněhu pod ním. Nikdo z nich se nehýbá, čekají na fotografa.

Bílé světlo nicoty se zablesklo atd.

Vyprávěl se sen v rámci setkání po dlouhé době - "před měsícem se mi zdál sen, šel jsem NewYorkem, šel jsem na . . teď mě napadá, že bych ti to něměl říkat . . šel jsem na tvůj pohřeb. Všichni, co tam byli, mě odháněli, protože jsem si na tebe tak dlouho nevzpomněl. To mě částečně donutilo vydat se sem . ."

Zaznamenáníhodný víkend.

Žádné komentáře:

Okomentovat