pátek 15. února 2013

Bloňdaté bestie na baru / Die Biertrinkenden blonden Bestien / Slohové cvičení

Někdy vzpomínám na tu srpnovou noc, kdy bylo rozhodnuto, že budeš vyloučen ze Svazu. A ze společenství slušnýh lidí. Budou zapojeny konexe v síti elity národa - pro jednu věc: pro tvoje vyloučení ze společenství slušných lidí.

Byl to druh Žertu?

Vylučovat. Polepit si to a být vyloučen, přestřelit. Udělat osudovou chybu. Litovat. Pomsta, pokuty. Tvůj článek to je prý jako štvanice v 50. letech, jako štvanice v 70. letech - houfuješ honce, už zas, kde se to v tobě bere? Už zas ty - ztělesnil jsi honce a tak budeš hnán. Lýtka drásaná ostružina přes pyžamové kalhoty, v kterých utíkáš lesem před slzavým hněvem spravedlivých. Vlastní malost tě údajně vedla k překročení pravidel povinné úcty.

Nezapomenutelné. Měl jsem okamžitě odejít, okamžitě - když jsem se od ní o tvém přestupku dozvěděl. Odejít s tím, že tě jdu ztrestat, ale ve skutečnosti si vzít taxi a jet do domku svých rodičů na předměstí. Mohu jen litovat, že mě tento žert nenapadnul. Shchránka bez emocí, napodobenina člověka si nechala všechno líbit.

Pamatuješ, jak jsme stáli u baru jedné zahrádky ve vnitrobloku jako tři blonďaté bestie? Sám nemaje mnoho co říct, civěl jsem na Vás dva, jak ani jeden nejste schopen vykročit, vystoupit k druhému a promluvit, odkrýt alespoň něco otázkou, zkusit se poznat - nebo vést koverzaci, alespoň ze slušnosti. Hrdost - mlčení. Hrdě na sebe mlčíte. Ona nesnáší homosexuály a ty vypadáš jako Elton John, ty zas nemáš rád... konvence?

Bylo to právě toho večera, kdy ses mně letmo zmínil, že ten článek napíšeš, ten článek, který ti měl srazit vaz. Za který ona přísahala tvoje zničení. Měl jsem si v příhodnou chvíli vzpomenout a tvůj záměr ohlásit.

2 komentáře:

  1. autor se v daném literárním skvostu snaží vyrovnat s událostmi, které ho potkaly onoho osudného léta.*

    *Blažke, Zrcadlo literatury 5, Praha 2014

    OdpovědětVymazat
  2. ano, to bylo moje oblíbený na výtvarce, ve slohu míň: Co jsem dělal o prázdninách

    OdpovědětVymazat