úterý 5. února 2013

Přeuspořádávání 2

Nová postel z Ikea, nová skříň z Ikea. To znamená jen jedno - jako už tolikrát: změnit uspořádání pokoje - postel z výklenku přesunout pod okno. Stůl přesunout do výklenku.

Po čase zasednu k psacímu stolku ve výklenku --  s úmyslem psát, cosi, cokoliv - sobota, káva, cigarety. Sedím u stolku ve výklenku, čelem kde zdi. Za zdí jsou trubky. Za trubkami "moje" koupelna.

Nečinně sedím - snažím se prohlédnout zeď, koupelnu, sousedovu zeď, ploty, školu, až ke stadionu a dál k rybníku a za ves, ale nejde to: můj pohled končí vzdálenější hranou stolku, nejde to: tímto směrem pro mě svět končí hranou stolku.

Prohlížím si drobné suvenýry u okraje stolku a chápu svoji chybu: sedl jsem si zády ke světu. Sedím zády ke světu. Odvrátil jsem se od světa -- a svět ke mně nepřichází. Vše se děje za mými zády.

(Výklenek překvapil -- dokázal jedno: uzavření = impotence, odříznutí se = neplodnost)

Při první příležitosti stolek přestěhuji --  obětuji plný přistup ke knihovně, jen abych mohl sedět čelem k oknu směřujícímu na východ -- zadní zahrádky sousedů, zámeček, Praha.


Žádné komentáře:

Okomentovat