úterý 25. prosince 2012

Poznámka / Tento podnázev ignorujte

tíha některých gest. tíha gest. gesto, co mě usadí, bezbraně se nechat usadit. zavřen do olověného sarkofágu magie gesta. význam, nemohu jej přečíst jako bezděčnost, děje se cosi mimo přirozené - i když na první pohled vše vypadá v nejlepším pořádku. musím gesto přijmout. gesto tvoří příběh. a já musím v příběhu zaujmout vymezenou roli. tíha gesta mi vymezila tvar (gesto mi vykolíkovalo prostor, vykolíkovalo mě - znásilnění) a musím se do něj vejít a nestihnu říct "Ne!" nevzmůžu se na to. ale možná není, jak s gestem mluvit.

ale jsem hloupý, také dělám gesta, utočím na ostatní gesty, zautočit na někoho gestem - to je jako přiložit mu k hlavě brokovnici a stisknout spoušť - není vyhnutí - (všude je spoušť) - jako ono ferdydurkovské nasazení zadničky.

přemýšel jsem teď o tom člověku, co si zamaloval tvář, aby se na sebe nemusel dívat - možná se před sebou styděl, možná si přišel nedokonalý, obsesivně kompulzivní porucha, sloupávání strupu, zamalovávání se, zamalovat se a nebýt, předělat se, začernit se takto na všech svých odrazech (a domalovat si tetování na všech fotografiích v rodinném albu.)

Doplnění se - opak amputace - nechat se tetovat, zoufale bojovat s pocitem nekompletnosti, nedokonalosti, nespokojenosti sama se sebou? Motivace nechme stranou - soustřeďme se na sílu gesta - gesto tetování - gesto, před kterým nelze uhnout zrakem, agresivní akt na vlastním těle (lhostejno, že jde o zdobení), s jehož výsledky jsou druzí chtě nechtě konfrontování, extrémní gesto: gesto se tváří nevinně - vždy - "to tě nemá co urážet" - ale já se budu urážet, čím budu chtít, třeba cizími gesty.

Chodit po ulicích s pětimetrovým rudým transparentem: "Tento transparent ignorujte"

Žádné komentáře:

Okomentovat